WhatsApp Business voor snel contact met je favoriete schoonheidssalon.
WhatsApp is tegenwoordig bijna niet meer te missen in ons midden. Particulieren maken er maar al te graag gebruik van om te communiceren met anderen. Tegenwoordig is WhatsApp niet alleen voor particulieren te gebruiken maar ook voor zakelijke dingen. Als bedrijf kan je namelijk een WhatsApp Business account aanmaken en hierdoor makkelijker communiceren met je klanten. Dit kan voor je klanten als een snelle en laagdrempelige methode gezien worden om bijvoorbeeld een afspraak te maken of een vraag te stellen. Als bedrijf hoef je ook niet perse direct te reageren, alhoewel een snelle reactietijd natuurlijk altijd fijn is voor de consument.
De voordelen van WhatsApp Business op een rijtje.
Alles heeft zijn voor en nadelen. Enkele voordelen van WhatsApp Business zijn dat je bijvoorbeeld ook een vast nummer kan koppelen aan je Business account. Daarnaast kan je je hele Business account form geven met informatie over je bedrijf. Denk hierbij aan je logo, e-mailadres en website. Deze kan je allemaal vermelden op je account. Klanten kunnen hierdoor heel makkelijk zien dat jij het bent. Een ander voordeel is een auto reply instellen, hierdoor weet de klant doorgaans dat het bericht in goede orde is ontvangen en hoe snel er gereageerd wordt op de vraag.
WhatsApp Business uitbesteden.
Het is mogelijk om je WhatsApp Business zelf te beheren, bijvoorbeeld een oudere telefoon. Ook kan je WhatsApp Business koppelen een software. Hierdoor kan je er voor zorgen dat je e-mails, chats, telefoontjes en WhatsApp berichten op één kanaal binnen komen en makkelijk te overzien zijn. Toch kan het zijn dat dit allemaal doen veel werk is. Chatkracht kan hierbij de uitkomst bieden en je ontzorgen. Chatkracht is gespecialiseerd in online klantenservice en helpt je graag. Neem vrijblijvend eens contact op om te kijken wat de mogelijkheden zijn.