Hoe het adverteren door middel van displays is gegroeid door de jaren heen

Reclame maken is iets wat door de jaren heen erg vooruit is gegaan, vroeger hadden we de standaard reclames die we voorbij hoorde komen op de radio en op de tv, maar sinds dien is het landschap op gebied van advertenties zo veel meer uitgebreid geworden. Adverteren door middel van displays is een populair middel wat al jaren wordt gebruikt, maar ook heel erg is geëvolueerd door de tijd heen. Hieronder vertellen we je hoe het adverteren door middel van displays is gegroeid door de jaren heen.

Het begin van adverteren met displays

Het begon allemaal met het adverteren van displays die veelal op papier werden gedrukt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het gebruik van posters, maar ook billboards waren ontzettend populair in die tijd. Wat je ook veel voorbij zag komen was dat winkels een vloerdisplay laten bedrukken of een winkel display laten bedrukken. De posters waren hier als eerste in, de billboards kwamen pas later in de 20e eeuw aan te pas. De posters en de billboards bereikte vooral hun doelgroep in de grotere steden.

De opkomst van de technologie

Hoe verder we gaan in de tijd, hoe meer technologisch alles wordt. Zo werden de displays langzaam steeds meer digitaal, denk bijvoorbeeld maar aan de LED schermen. Hierdoor kon je altijd de displays zien, als het heel erg donker was, maar ook als het heel fel was buiten. Ook kunnen er makkelijk meerdere advertenties op getoond worden en hoeven er geen bomen voor gekapt te worden. 

Tegenwoordige adverterende displays

Tegenwoordig zijn we nog een stap verder gegaan in de technologische boom, nu hebben we niet alleen de LED schermen waar je alleen naar kan kijken, maar waar je ook nog eens mee kan interacteren. Dit zorgt voor meer betrokkenheid bij de advertenties.